• Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

KK 2018 Müzisyenleri

Ellen Jewett

Keman

Kemancı Ellen Jewett, Avrupa, Afrika, Yeni Zellanda, Kanada ve ABD’nin Carnegie Hall, Alice Tully Hall, ve Kennedy Center gibi ünlü salonlarında hem solo resitaller, hem de Ensemble X, Taliesin Trio, American Chamber Players, New York Chamber Soloists and the New York Chamber Ensemble ve Mark Morris Dance Company gruplarla birlikte konserler vermiştir. 11 yıl boyunca bol ödüllü bir dörtlü olan Audubon Quartetin üyesi olan Jewett bu grupla birlikte 150 den fazla konser vermiştir. New York Times gazetesi tarafından ‘çarpıcı güzellikte ve ışıltılı bir sound’u var’ şeklinde övülen dörtlü 37 yıl boyunca ABD ve dünyanın dört bir tarafında konserler yapmış ve her sene Chautauqua Institute’da yoğunlaştırılmış yaylı sazlar seminerleri düzenlemiş ve 2011 yazında son jübile konserlerini yapmışlardır. Jewet’in diğer oda müziği birliktelikleri Yo Yo Ma, Maxim Vengerov, James Buswell, Colin Carr, İdil Biret, Ruşen Güneş ve Johannes Moser ile yaptıkları konserleri de kapsar. Ateşli bir Çağdaş müzik performanscısı olan Jewett, bir çok eserin dünya premierlerini çalmış ve Phillip Glass, Sir Michael Tippett, Leon Kirchener, John Harbison, Steven Mackey, Steven Stuckey, ve Joan Tower gibi besteciler ile yakın çalışmalarda bulunmuştur. Ayrıca Continuum, Sequiter and Ensemble X  gibi NY merkezli önemli Çağdaş Müzik toplulukları ile de çalışmalar yapmış ve performanslar sergilemiştir ve Istanbul merkezli Hezarfen Ensemble’ın kurucu üyelerindendir. Müzikte lisans derecesini Indiana Üniversitesinden ve master dercesini de State University of New York, Stony Brookdan almıştır. Başlıca hocaları arasında Joyce Robbins, James Buswell ve Josef Gingold sayılabilir. Julliard, Tokyo ve Budapest Quartetlerin üyeleri ile yoğun çalışmalar yapmış, ve Leonard Bernstein ve Seiji Ozawa gibi şeflerin yönetiminde çalma şerefine ermiştir. Jewett şef Gürer Aykal’ın daveti üzerine 3 yıl boyunca Borusan Filarmoni orkestrasının konsermeisterlığını da yapmıştır. Son yıllarda Klasik Keyifler’in  ki bir Oda Müziği Festivali ve atölyeleri projesidir, sanat direktörlüğünü yapmaktadır. McGill Ünv, SUNY Stony Brook Ünv, Ithaca College, Ankara Ünv, gibi Üniversitelerin konservatuar kadrolarında profesörlük yapmıştır. Centaur, Chandos, Albany ve Newport Classics gibi şirketlerce yayınlanmış kayıtları vardır.

www.ellenjewett.com

1990 yılında Antalya’da doğdu. Profesyonel viyolonsel çalışmalarına Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık Lisesi'nde başlayarak tam burslu olarak Arthur Rahmatulla'nın sınıfından mezun oldu. 2011 yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Prof. Ozan Tunca'nın sınıfından mezun oldu. Güher & Süher PEKINEL Ondilene işbirliği ile, "Dünya Sahnelerinde Genç Müzisyenler” projesi kapsamında, Leipzig Hochschule für Musik und Theater’da Prof. Peter Bruns’un sınıfına kabul edildi ve 5 ay düzenli olarak derslere katıldı. 2008/2012 yılları arasında, Jungenc Philharmonic Orchestra ve Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası’nda viyolonsel grup şefliğini üstlenen Bağcı, İstanbul Uluslararası Gençlik Orkestraları Festivali , Berlin Young Europe Festival, Festival of the Nations, İstanbul Müzik Festivali ve Brunckner Festival’lerinde görev aldı. İstanbul Akbank Oda Orkestrası, Antalya Devlet Senfoni Orkestrası, Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, Samsun Devlet Opera ve Balesi,Orkestra Akademik Başkent, Orkestra Ankara ve Bilkent Senfoni Orkestrasında konuk sanatçı olarak görev aldı. 15.Uluslararası Genç Müzisyenler Oda Müziği Yarışması’nda grubu ile 1.liği bulunmaktadır. 2012 yılında Hezarfen Ensemble’a davet edilen Bağcı, Micheal ELLISON’un “Mevlana, Say I am” çağdaş oda operasının Türkiye prömiyeri, Rotterdam Operadagen’da ise Dünya Prömiyerini gerçekleştirdi ve aynı zamanda cd kaydında yer aldı. İrlanda Modern Müzik Topluluğu Yurodny Ensemble ile22.Akbank Caz Festivali ve Hezarfen Ensemble Avrupa Turnesi kapsamında, Maerz Müzik Festivali kapsamında Berlin Philharmonic Kammermusiksaal ve Berlin Haus der Festspiele’de konserler gerçekleştirdi.

Türk-Alman keman sanatçısı Önder Baloglu Adana’da Ferhang Huseynov ile yaptığı çalışmalarını takiben Almanya’da Essen Folkwang Sanat Üniversitesi’nde Nana Jashvili, Pieter Daniel ve Andreas Reiner ile çalışmıştır. Bu süre zarfında Vadim Gluzman, Gordan Nikolic, Ivry Gitlis, Patricia Kopatchinskaja ve Enoch su Guttenberg gibi isimler ile yaptığı çalışmalar da müzikal anlamda hayatında önemli rol oynamaktadır. Henüz Folkwang’da solo ve oda müzigi çalışmalarına devam ettigi sırada Duisburger Philharmoniker ve Deutsche Oper am Rhein Düsseldorf-Duisburg’da Konzertmeister pozisyonu kazanan Önder Baloglu çeşitli Türk, Alman ve uluslararası orkestraların başkemancısı ve Orchester der KlangVerwaltung üyesi olarak Almanya, Türkiye, Avusturya, İsviçre, İspanya, ABD, Kanada, Fransa, Çin, Hindistan, Güney Kore, Rusya, Arjantin, Brezilya ve Peru gibi ülkelerin en prestijli salonlarında sahne almıştır. Oda müziğine olan tutkusunu ve Konzertmeister mesleğini başkemancı pozisyonundan yönettiği orkestralar ile bir araya getirmekte olan Önder Baloglu bu şekilde başta kurucusu olduğu Les essences olmak üzere Ensemble Octans, Ensemble Ruhr, Kammerorchester der Duisburger Philharmoniker, Bilkent Senfoni Orkestrası, Württembergisches Kammerorchester Heilbronn ile de düzenli olarak Türkiye, Almanya ve Fransa’da konserler vermiştir. Önder Baloglu solist olarak Bursa, Antalya, Çukurova ve İzmir Devlet Senfoni Orkestraları, Bilkent Senfoni Orkestrası, Folkwang Symphony, Staatsorchester Rheinische Philharmonie Koblenz, Bochumer Symphoniker, Duisburger Philharmoniker, Ensemble Folkwang Modern ve Aachener Symphoniker ile verdiği konserlerin yanısıra Türkiye’de TRT, Almanya’da ZDF ve WDR3 kanallarında çeşitli yayınlar gerçekleştirmiştir. Duo BalKan, Quart.essence, Ensemble Turquoise ve daha birçok oda müziği grubu ile Avrupa ve Türkiye’nin önde gelen konser salonlarında; Philharmonie Essen, Tonhalle Düsseldorf, Konzerthaus Berlin, Istanbul-Essen Avrupa Kültür Başkentleri Organizasyonu, Berlin Young Euro Classic Festivali, Ispanya’da Musiquem Lleida Müzik Festivali, Essen NOW! Festivali, Duisburger Akzente, Kapadokya’da Klasik Keyifler Müzik Festivali ve Finlandiya’da Kuhmo Oda Müziği Festivali’nde çalmıştır. 2015 yılında Essen’deki Katakomben-Theater’da başlattığı „Klassisch.Unterirdisch. - das Underground-Festival der Klassik“ konser serisinin sanat yönetmenliğini yapmakta; aynı görevi Kapadokya Klasik Keyifler Müzik Festivali’nde de paylaşmaktadır. Folkwang Sanat Üniversitesi’nde doçent olarak görev yapan Önder Baloglu, konserlerini bir grup müzikseverin kendisine tahsis ettiği Rafaelle & Antonio Gagliano 1850 Napoli keman ile sürdürmektedir.

www.onderbaloglu.com

Photo by © Ulrike von Loeper

Cellist and teacher, Elizabeth Simkin has been on the faculty at the IC School of Music since the fall of 1994.  She has played and recorded with many groups, including the Sheherezade trio with Susan Waterbury and Jennifer Hayghe, the Mellits Consort featuring the music of Marc Mellits, Ensemble X founded by Steven Stucky and Xak Bjerken, and most recently a duo for cello and bass with Nicholas Walker.  Past projects include seven years on artist faculty at the Bowdoin International Music Festival, serving as US artistic ambassadors with her current dean, pianist Karl Paulnack, and return appearances at summer festivals such as Garth Newel, Olympic, Skaneateles, Heifetz, Chenango, Tanglewood, Spoleto, Chautauqua and others.

 

As a teacher, she strives to liberate her students towards ever deeper experiences of the magic of music.  She carries and passes on some of the wisdom of her own teachers such as Carla Lumsden via Shinichi Suzuki and Toby Saks in childhood and Steven Doane, at Eastman and Oberlin. Just before coming to Ithaca, she studied with and served as teaching assistant, her mentor the late master, Janos Starker.  Alumni from Elizabeth’s 24 years of professional teaching are now spread far and wide, carrying music in many ways; Orchestras, chamber music, conducting, composing, new music, improvising, playing in bands, teaching in public schools and privately and frequently touching base back to Ithaca.  In addition to her work at Ithaca College, she enjoys working with younger students and leads the advanced cello program at the Ithaca Suzuki Institute each summer.

 

She has become increasingly interested in contemplative and service-oriented dimensions in music, and has nurtured this interest through exploring playing at the bedside for health care patients and their families, providing music for spiritual occasions and life transitions, collaborating with a storyteller, Regi Carpenter, and lots of lullaby-singing.  For four years now, in partnership with Jayne Demakos, she has taught a course, “Exploring Music as Medicine” at IC.

Xac Bjerken

Piyano

Pianist Xak Bjerken has appeared with the Scottish Chamber Orchestra, Spoleto Festival Orchestra, Thailand Philharmonic Orchestra, the Schoenberg Ensemble, and the Los Angeles Philharmonic in Disney Hall. He has performed at the Concertgebouw in Amsterdam, Glinka Hall in St Petersburg, the Konzerthaus in Berlin, and for many years performed throughout the US as a member of the Los Angeles Piano Quartet. Bjerken has worked closely with composers Győrgy Kurtag, Sofia Gubaidulina, Steven Stucky, and George Benjamin, and over the next two years, will be presenting premieres of piano concertos by Stephen Hartke, Elizabeth Ogonek, and Jesse Jones. He is Professor of Music at Cornell University where he co-directs Mayfest, an international chamber music festival with his wife, pianist Miri Yampolsky. Bjerken studied with Aube Tzerko at the University of California at Los Angeles and received his Master’s and Doctoral degrees from the Peabody Conservatory as a student of and teaching assistant to Leon Fleisher.

Lauma Skride

Piyano

Lauma Skride'in çalışı, Bavyera Yayin Kurumu'nda cikan elestiriye göre "harikulade duyarli, müthis bir tini niteligine sahip ve daima üst düzey bir teknigi icerir". Parlak bir teknigi bu bahsedilen özelliklerle bir araya getiren Lauma Skride, dünyanin önemli konser salonlarinda solist ve oda müzisyeni olarak dinleyicilerin begenisini kazanmistir ve 2008 ylli Beethoven Ring ödülü sahibidir. Alman Klasik ve Romantik repertuvarl yorumlarlyla öne cikan, Frankfurt Radyo Senfoni Orkestrasi, Hamburg Senfoni Orkestrasi, Orquesta de Gran Canaria ve Dresden Filarmoni Orkestrasiyla solist olarak konserler veren bir piyanisttir. Andris Nelsons, Kristjan Järvi, Anu Tali, Muhai Tang, Peter Ruzicka, John Storgards, Pedro Halffter, André de Ridder, Yan Pascal Tortelier ve Cornelius Meister gibi orkestra seferinin yönetiminde calmistir.  

Tatjana Masurenko 

Viyola

Tatjana Masurenko, Rusya’da doğdu, ilk müzik eğitimini Petersburg’daki Özel Eğitim Müzik Okulu ve Devlet Konservatuvarı’nda aldı. Henüz öğrenci iken Rusya’nın önde gelen orkestraları eşliğinde konserler verdi.

1991 yılında Almanya’ya yerleşti ve çalışmalarını Detmold Hochschule für Musik’de Kim Kashkashian ve Nobuko Imai ile sürdürdü. Masurenko’nun sanatsal gelişiminde son etkili kişiler Boris Pergamenschikow, Paul Badura-Skoda ve György Kurtag oldu. Bir çok uluslararası yarışmada ödüller kazandı. Bunlardan bazıları İngiltere’de uluslararası “Lionel Tertis” Viyola yarışması, Almanya’da uluslararası Markneukirchen Viyola yarışması ve Moskova’da uluslararası “Yuri Bashmet” Viyola yarışmasıdır ki bunlar onu günümüzün önde gelen viyolacılarından biri yapmaktadır.

Avrupa, Asya, ABD ve Rusya’da bir çok orkestra ile solo konserler verdi. Örneğin NDR Radio-Philharmonie, Gewandhausorchester Leipzig, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, St.Petersburg Philharmonics, Hongkong Symphony Orchestra, Thomanerchor Leipzig. Ayrıca Boris Pergamenschikow, Christian Tetzlaff, Lars Vogt, Isabelle van Keulen, Jan Vogler and the Vogler-Quartett ile birlikte konserler verdi. Bu konserlerde Marek Janowski, Eiji Oue, Herbert Blomstedt ,Georg Christoph Biller ve Peter Oundjan gibi şeflerle çalıştı.

1996 yılından bu yana Marlboro Music Festival’i, İngiltere’de (Prussia Cove ve Hindemith Festival London), İrlanda’da West Cork Festival’i, Hollanda’da Delft Chamber Music Festival’i, Almanya’da “Spannungen” Festival’i, ile Schloss Moritzburg ve ECMA, Rusya Petersburg’da “Schubertiaden”e katılmaktadır. Mesleğindeki yükselişini Batı Alman Radyo’su (WDR), Kuzey Alman Radyo’su (NDR), Deutschland Radio Berlin’de ve Wigmore Hall (Londra), Berlin Filarmoni Küçük Salonu’nda pekiştirmiştir. Tatjana Masurenko konserlerinin yanı sıra Almanya’nın en eski müzik okulu olan “F. Mendelssohn-Bartholdy” Hochschule für Musik Leipzig’de viyola profesörü olarak Almanya, ABD, Türkiye ve Rusya’da master kursları yapmaktadır.

Rebekka Hartman  

Keman

Rebekka Hartmann was born in Munich in 1981. At the age of 5 she started playing the violin with the Suzuki-pedagogue Helge Thelen. She studied in Munich with Prof. Andreas Reiner and in Los Angeles with Prof. Alice Schoenfeld. After attending international master classes for example with Rainer Kussmaul and in cooperation with Josef Kröner she gained impetus and developed her skills.

Rebekka Hartmann is the winner of several national and international awards, for example the International Henri Marteau Violin Competition in Lichtenberg (2005), the international music contest „Pacem in Terris“, Bayreuth (2004) and the „Jascha Heifetz Scholarship“, USA (2002).

Her solo performances take place in diverse countries and continents such as Switzerland, Great Britain, Austria, Asia and the US. She also plays at renowned festivals like the  Schleswig-Holstein Music Festival and the Weilburger Schlosskonzerte. The violinist enchants her audience and musical publications with her performances with famous orchestras like the Bamberg Symphony Orchestra, the Aachen Symphony Orchestra, the Württemberg Chamber Orchestra Heilbronn and the German Chamber Orchestra. She is often seen in collaboration with the Orchestra of the Klangverwaltung/Munich and performs Solo- and Duo-recitals.

In 2012 Rebekka Hartmann was awarded the ECHO Classic-Prize in the category „Best solo recording of the year” for her CD „Birth of the Violin“(2011, Solo Musica). The Baroque works of German, Italian and French composers are, except for a few tracks, world premier recordings.

Her latest CD was released in May 2015 by Musiques Suisses in cooperation with the Swiss Radio. It comprises the complete works of Paul Juon for the unusual combination of two violins and piano.

Rebekka Hartmann performs on an Antonio Stradivarius violin from 1675.

Onur Türkmen

Kompozisyon

Onur Türkmen’in çalışmaları iki ayrı kavram etrafında şekillenir. Birincisi Türk müziği makam ve çalgılar üzerine odaklanan Hat, diğeri ise şiir, drama ve ayinin girişik ilişkilerini araştıran Ayinsel Dramadır.

Eserleri, pek çok farklı topluluk tarafından, Schleswig Holstein Festivali, Maerz Musik Festivali, ISCM, November Music Festivali, Schiermonnikoog Festivali, Alman Tarih Enstitüsü Uluslararası Müzik Kongresi, Left Coast Chamber Ensemble Sezon Açılış Konseri, MUSMA, İstanbul Müzik Festivali gibi etkinliklerde seslendirilmiştir.

Şu ana kadar yazmış olduğu iki Ayinsel Drama, Yurodny Ensemble (Dublin) (Sailing to Byzantium) (2016) ve Diamanda La Berge Dramm (Amsterdam) (Songs from a Circle) (2018) tarafından sahnelenmiştir.  Hezarfen Ensemble and Ellen Jewett’s Klasik Keyifler’i ile de uzun soluklu işbirlikleri içinde olmuştur.

Türkmen, bestecillik eğitimini Berklee College of Music ve Pieter Snapper ve İlhan Usmanbaş’ın öğrencisi olarak İTÜ MIAM’da almıştır. Halen Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde öğretim üyesi ve dekan yardımcısı olarak görev yapmaktadır.

https://onurturkmencomposer.wordpress.com/

Mehmet Can Özer

Kompozisyon

Mehmet Can Özer geleneksel müzik unsurlarını elektroakustik müzikle birleştiren çok yönlü bir bestecidir.  Son on yılda Avrupa ve Türkiye’de yaşayan Özer, Batı ve Doğu müziği kaynaklarını kendi müzik dilinde birleştirmiştir. Türkiye’de yayınlanan ilk elektroakustik müzik albümü “Siyah Kalem Dansı (2009)” dâhil, uluslararası olarak beş solo albümü yayınlanmış, ayrıca “Deneysel Türk Müziği Antolojisi (2016)” gibi derleme albümlerde de yer almıştır.Özer’in eserleri tüm Avrupada ve Asyanın çeşitli ülkelerinde seslendirilmiştir. Eserlerinin çoğu prestijli kurumlar, sanatçılar ve uluslararası yarışmalar tarafından sipariş edilmiştir. Bunların arasında Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası (Ankara), Thyssen Bornemisza Art Contemporary (Avusturya), Goethe Enstitüsü (Almanya), IMEB (Fransa), Musiques&Recherches (Belçika), Visisonor Vakfı (Hollanda), Duo Ums'n Jip (İsviçre), Aksanat (Türkiye), Pauline Sachse (Almanya), Lauma Skride (Letonya), Arjang Omrani (İran), Axel Buehter (Almanya), 1. Uluslararası Kontrabas Yarışması (Türkiye) ve EMS (İsveç) sayılabilir. Sanatçı, Halıcı-Midi Beste Yarışması (1998), Bourges Uluslararası Elektroakustik Müzik Yarışması (2003 ve 2007), Goethe Enstitüsü Sanatçı Ödülü (2006) ve SWR Experimental Studio (2008) ödüllerine layık görülmüştür. Mehmet Can Özer 1981'de doğdu. Kompozisyon ve müzik teknolojileri eğitimlerini Bujor Hoinic, Michael Jarrell, Rainer Boesch ve Gerald Bennett ile Ankara, Cenevre, Zürih ve Berlin'de aldı. Özer, 2007 yılından beri kişisel olarak geliştirdiği “Aşure" adlı programını konserlerinde kullanmaktadır. Sanatsal faaliyetlerinin yanı sıra, yapımlarını klasik ve caz müzik ekseninde yürüten aktif bir ses mühendisidir. Halen Yaşar Üniversitesi'nde müzik bölüm başkanı ve doçent olarak görev yapmaktadır.

Mahir Çetiz

Kompozisyon

The compositions of Mahir Cetiz include works for orchestra, works for acoustic ensembles of different sizes as well as solo instrumental works and pieces for electronics. As an active conductor and pianist, Cetiz is continuously engaged with the performance of new music. His compositions have been performed by such ensembles as: International Contemporary Ensemble (ICE), Ensemble Intercontemporain, Wet Ink, Accroche-Note, New York Philharmonic, BBC Philharmonic and Zurich- Tonhalle Orchestra. As a composer, his primary interests include musical traditions of Middle East, India and Indonesia, medieval polyphony, microtonality, music and language, as well as the perception of musical gestures. A recent recipient of a Guggenheim Fellowship, Cetiz earned his DMA degree from Columbia University where studied with Fred Lerdahl, Fabien Levy and Tristan Murail. He is also the recipient of “The Musician of the Year Award” given by the British Council. He has taught at Bilkent Univeristy in Ankara and is currently lecturer at Columbia University in NY.

Website: www.mahircetiz.com

Dorukhan Doruk  

Çello

X. Witold Lutoslawski Uluslararası Viyolonsel Yarışması’nın da aralarında bulunduğu birçok uluslararası yarışmada ödüller kazanan genç çellist Dorukhan Doruk, genç yaşına rağmen Wiener Konzerthaus, Zürih Tonhalle, Cenevre Victoria Hall, gibi Avrupa’nın en önemli salonlarında solo ve oda müziği konserleri vermiş, 42. İstanbul Müzik Festivali’nin açılışını yapmış olmasının yanısıra, Verbier Festivali, Schleswig-Holstein Müzik Festivali, Bodensee Festivali, Ozawa-Matsumoto Festivali gibi saygın festivallerde solist olarak sahne almıştır.

1991 yılında İstanbul’da doğan Doruk, 2000 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Dilbağ Tokay ile başladığı viyolonsel eğitimini Hochschule für Musik und Tanz Köln’de Claus Kanngiesser ve Norveç Müzik Akademisi’nde Truls Mørk ile pekiştirmiştir.

Polonya’da X. Witold Lutoslawski Uluslararası Viyolonsel Yarışması’nda 2.lik ve 2 özel ödül, Belçika’da “Lions Avrupa Müzik Yarışması’nda” 1.lik, Hırvatistan’da “8. Antonio Janigro Viyolonsel Yarışması’nda” 1.lik ödülüne ek olarak 5 ayrı özel ödül, Avusturya’da “Liezen Viyolonsel Yarışması’nda” 1.lik, Almanya’da “Bodensee Musikwettbewerb” yarışmasında 3.lük, Mersin’de “1. Ulusal Viyolonsel Yarışması’nda” 1.lik ve “En iyi Türk Bestecisi Yorumu” ödülü, İtalya’da  “17. Citta di Barletta Uluslararası Genç Müzisyenler Yarışması’nda” 1.lik ve Bulgaristan’da  “7. Uluslararası Alman ve Avusturya Müziği Yarışması’nda” 1.lik ödüllerine, ayrıca 2011 Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nde “Yılın Çıkış Yapan Genç Müzisyeni” ödülüne layık görülmüştür.

Orkestra ile ilk konserini 13 yaşında veren sanatçı Varşova Filarmoni, Zagreb Solistleri, Württembergisches Kammerorchester, Budapeşte Yaylı Sazlar Orkestrası, Kurpfälzisches Kammerorchester, Junge Philharmonie Köln, Les Symphonistes Européens, Seongnam Filarmoni Orkestrası , Slovak Sinfonietta Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası, İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Bursa Devlet Senfoni Orkestrası, Eskişehir Senfoni Orkestrası Filarmonia İstanbul, Orkestra Akademik Başkent gibi orkestralar eşliğinde viyolonsel repertuvarının zorlu eserlerini seslendirmiş olmasının yanısıra Fazıl Say ile kendisinin “Dört Şehir” Sonatını seslendirdikleri bir Türkiye turnesi gerçekleştirmiş, Avusturya ve İsviçre’de resitaller vermiştir.

Yo-Yo Ma, Gary Hoffman, David Geringas, Steven Isserlis, Ralph Kirshbaum, Jens Peter Maintz, Torleif Thédeen, Antonio Meneses gibi dünyaca ünlü çellistlerle çeşitli uzmanlık kurslarında çalışmıştır.

Almanya’daki 4 yıllık öğrenimi boyunca DAAD bursuna layık görülen sanatçı, 2013 yılında Seiji Ozawa Uluslararası Akademisi’ne katılmıştır. 2010-2017 yılları arasında ise Güher&Süher Pekinel “Dünya Sahnelerinde Genç Müzisyenler” projesi çerçevesinde enstrüman ve yaşam bursuyla desteklenmiş olan Doruk, Münih'te sanatsal faaliyetlerine devam etmekte ve Bavyera Radyo Senfoni Orkestrası'nda çalmaktadır.

www.dorukhandoruk.com
 

Kıvanç Tire

Keman

1989 yılında Nazilli’de doğdu.2000 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nıkazanarak Prof. Murat Tamer ile keman çalışmalarına başladı. 2003 yılında Fazıl Say’ın “Metin Altıok Ağıtı” oratoryosunda solist olarak sahne aldı. 2007- 2008 yıllarında Ulusal Gençlik Senfoni Orkestrasına seçilerek bu orkestranın yurtiçi ve yurtdışındaki konser turnelerinde 1. keman üyeliği , 2011 yılında ise aynı orkestrada 2. keman grup şefliği yaptı. “Yamaha Ulusal Enstürmantal Yarışması”nda 1.lik ödülünü kazanan Tire , aynı yıl Güher Süher Pekinel kardeşlerin açmış oldukları “ Dünya Sahnelerinde Genç Müzisyenler” projesine katılma başarısı gösterdi. 2010 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvar’ından başarıyla mezun olup , “Leipzig Felix Mendelssohn Bartholdy HochschuleMusik und Theather” da master eğitmi için girmiş olduğu sınavı kazandı. 2011 yılında Güher Süher Pekineller ile “ Dünya Sahnelerinde Genç Müzisyenler” projesi kapsamında yurtiçinde bir oda müziği turnesi ve CD/DVD kaydı yaptı.

Aynı proje kapsamında,2013 yılında Zürich Tonhalle’de bir oda müziği konseri gerçekleştirdi ve orada ikinci bir CD/DVD kaydı yaptı. 2 yıllık master eğitimini “Dünya Sahnelerinde Genç Müzisyenler” projesi sponsorluğunda AitzolIturriagagoitia ile tamamladı.

2008 yılından itibaren düzenlenen “Klasik Keyifler” oda müziği festivalinde aktif olarak solo ve oda müziği konserlerinin yanı sıra eğitmen olarak da yer almaktadır. 2012 yılının nisan ayında açılmış olan Leipzig Gewandhaus Orkestra’sının Akademi sınavını

kazanan Tire ,2 sene boyunca stajyer olarak bu orkestrada görev aldı.

2014 yılının haziran ayında aynı orkestrada 1. Keman Tutti pozisyonu için açılan kadro sınavını kazanma başarısı göstermistir. 1 yıllık deneme yılını 100% kabul oyu alarak başarı ile tamamlamıştır. 2016 yılının şubat ayında Gewandhaus orkestrasının müzisyenleri ile kurduğu quartett ile oda müziği konserleri, yine 2016'nın şubat ayında Gewandhaus Orkestrası'nın konzertmeisterlerinden Koreli keman sanatçısı Yun-Jin Cho ile Duo konserler veren Kıvanç Tire , mayıs ayında aynı sanatçı ile Ankara Akademi Başkent Orkestrası eşliğinde solo konser vermiştir.2017 yılında Hacettepe Üniversitesi Akademik Senfoni Orkestrası ile Max Bruch’un 1 no.lu keman konçertosunu seslendiren Tire, 275 yıllık geçmişe sahip dünyanın ilk ve en eski sivil orkestrası olma özelliği

taşıyan Gewandhaus Orkestra’sındaki kadrolu ilk Türk sanatçıdır. Tire , çalışmalarını aynı orkestrada sürdürmekte, bir yandan da 2016 yılında dahil olduğu, 22 yıllık bir geçmişe sahip olan Leipzig Mendelssohn Yayli Quartett ile oda müziği kariyerine de devam etmektedir.

Başar Can Kıvrak

Piyano

2008'de girdiği Moskova Çaykovski Devlet Konservatuarını, 2012 Mayıs ayında, Elisso Virsaladze’nin sınıfında, en yüksek derece olan kırmızı diplomayla bitiren Başar Can Kıvrak, eğitim hayatı boyunca çeşitli ulusal ve uluslararası yarışmalarda ödüller kazandı. Kıvrak, orta öğrenimini Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi’nde tamamladı. On yaşından itibaren iki yıl Ozan Bilen’le, bir yıl da Emre Şen’le, ardından Namık Sultanov ve uzun yıllar Gülnara Aziz’le çalıştı. 2002 Ekim ayında İstanbul’da düzenlenen 1. Uluslararası Ferdi Statzer Piyano Yarışmasında Üçüncülük Ödülü, 2004 Aralık ayında “Yamaha Bursu” ve 2005 Nisan ayında Sofya’da düzenlenen 2. Uluslararası Genç Virtüözler Piyano Yarışmasında "Grand Prix" (Büyük Ödül) kazandı. TRT Ankara Radyosu için birçok kayıt yapan Başar Can Kıvrak, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Filarmoni Antalya, Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası, Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası, Tekfen Filarmoni Orkestrası, Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası, Bilkent Senfoni Orkestrası ve Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası, Dolnoslaska Filarmoni Orkestrası ile solist olarak konserler verdi. Antalya Uluslararası Piyano Festivali, Lefkoşa Uluslararası Piyano Festivali, Ankara Uluslararası Müzik Festivali, Gümüşlük Uluslararası Müzik Festivali'ne katıldı. Borusan Quartet’le konser vermis olmanın yanı sıra L.v Beethoven’ın tüm piyanolu üçlülerini seslendirmiş olan Kıvrak, Begoa Ensemble’ın piyanisti ve Babacan-Kıvrak Piyano Duo’nun üyesi olmakla beraber ulusal ve uluslararası alanda konser kariyerini sürdürmektedir.

Cem Önertürk

Flüt

1986 yılında Ankara’da doğdu. Müzik eğitimine 12 yaşında iken İlhan Baran ile başladı.1999 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi sınavını kazandı ve Stiliana Stavreva’nın flüt sınıfına kabul edildi. Gülşen Tatu, Robert Winn, Patrick Gallois, Maurice Steger ve Emmanuel Pahud’un Master Class’larına aktif olarak katıldı. Şubat 2005’te Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası ile Unicef yararına solist olarak konser vermiştir. Mart 2006'da "Yamahascholarship", 2007’de DAAD (Alman Akademik Değişim Servisi) müzik burslarına layık görülmüştür. 2007 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi‘nden Onur Derecesiyle mezun olan Önertürk, Hochschule für Musik und Theater Hannover’in, ve Hochschule für Musik und Theater München’in master programlarına kabul edilmiştir. Cem Önertürk Hochschule für Musik und Theater München’de Prof. Andras Adorjan ile Yüksek Lisans çalışmalarını 2009 Eylül ayında; doktora çalışmalarını Stiliana Stavreva ile Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Enstitüsü’nde 2013 Haziran ayında tamamlamıştır. 2015 Nisan ayında Doçent ünvanı almıştır. 2007 yılının eylül ayında ise Türkiye’de ilk kez düzenlenen “Cahit Koparal Flüt Yarışması”nda birincilik ödülünü kazanmıştır. 2009-2010 konser sezonunda Antalya Devlet Senfoni Orkestrası ile A. Khachaturian flüt konçertosunu seslendirmiştir. 2008 Temmuz ayında “Young Euro Classic” yaz festivali kapsamında kurulan orkestra ile Çin Halk Cumhuriyeti’nde Şanghay ve Pekin şehirlerinde, Almanya’da Münih ve Berlin şehirlerinde orkestra ile konserler vermiştir. 2011 yılının Haziran ve Temmuz aylarında ünlü şef Lorin Maazel’in yönettiği “Castleton Festival Orchestra” ile Amerika ve Kanada turnelerine katılmış 18 konserde solo flütist olarak görev almıştır. Sanatçı, Kapadokya’da her yaz düzenlenen “Klasik Keyifler Müzik Festivali”, 2013 yılından itibaren Afyon Müzik Festivali ve Opus Amedaus Müzik Festivali, Hezarfen Ensemble ile 2013 yılında Berlin’de düzenlenen “Marz Musik” Modern Müzik Festivali ve Münster Müzik Festivallerinde sahne almıştır. 2015 yılında düzenlenen MUSMA nefesli beşlisi ile Ankara müzik festivali için konser vermiştir. Önertürk halen Bilkent Senfoni Orkestrası, Ankara Filarmoni Orkestrası, Tekfen Filarmoni Orkestrası, Hezarfen Ensemble, Goodfellas Ensemble, Anadolu Nefesli Beşlisi, TrioNeo ve DuoSonant müzik toplulukları ile konserler vermekte, Bilkent Üniversitesi ve N.E.Ü Devlet Konservatuvarında flüt ana sanat dalı dersleri vermektedir.

www.cemonerturk.com

Gözde Yaşar

Çello

Gözde Yaşar was born in Izmir in 1985. She started her study in cello with Hara Aliyev at Bilkent Preparatory School with a full scholarship in 1995. In 2003 Yaşar performed M. Bruch’s “Kol Nidrei” with the Bilkent Youth Orchestra. She won the second place prize in the Trakya 6th International Cello Competition. In 2004 she joined the concert tour of the Anadolu Youth Orchestra and performed in many places in Turkey, Belgium, and Germany. In 2007 Yaşar performed Brahms’ Double Concerto for Violin and Cello with the Bilkent Youth Orchestra. She has played contemporary works as well. She participated in the Lucas David and Young Talents group.

After graduating from the Faculty of Music and Performing Arts at Bilkent University in 2007, Yaşar received a Fulbright scholarship and continued her Master′s degree in cello in the Program of SUNY/Purchase State University of New York with Julia Lichten. In 2009 Yaşar performed Dvorak’s Cello Concerto with the Purchase Symphony. She pursued her doctoral degree with Evelyn Elsing and Peter Wiley at the University of Maryland in 2009. Yaşar performed Tchaikovsky′s Rococo variations at the Clarice Smith Performing Arts Center, the Bonnie Hampton, and Mischa Maisky′s master classes. She has developed her Ottoman Music Project, which she began in 2006, and performed with Mahir Cetiz in New York and Ottowa (Canada). In addition to performing as a member of chamber orchestras such as the Apollo Chamber Orchestra, Baltimore Concert Artists, and Fairfax Symphony Orchestra, Yaşar actively performs as a soloist. She is currently teaching at Mimar Sinan University Conservatory.

Sasha Boldachev

Arp

One of the most extraordinary young harpists of our time, Sasha Boldachev began playing the harp at the age of 5 and began performing in concerts that same year. In 1996, he participated 
in the Children’s Christmas Festival, where he performed Christmas Bells by Sergei Slonimsky, written especially for him. He made his orchestral debut at the age of 9, performing Handel’s 
Harp Concerto with the Lithuanian State Symphony Orchestra. 
Mr. Boldachev graduated from the Secondary Special Music School of the St. Petersburg State Conservatory, having studied harp under Karina Maleeva and composition under Svetlana Lavrova. In 2006, he entered the Zurich University of the Arts in Switzerland, where he continued his studies under Catherine Michel and Sarah O’Brien. After earning his BA and MA, he is continuing his postgraduate studies in Zurich, teaching, and giving master classes. Over the last decade, Mr. Boldachev has won several top prizes including the UFAM International Competition, the Vera Dulova Harp Competition, the Felix Godefroid Competition, the Martin Geliot International Harp Competition, the Lily Laskine International Harp Competition, and the Golden Harp International Competition. In 2003, he became the first non British winner of Britain’s Brilliant Prodigies Award, followed by The European Foundation for Culture Pro Europe Award (Vienna, Austria) for “outstanding artistic talent and contribution to European culture” in 2005. In that same year, he performed a solo recital at the IX World Harp 
Congress in Dublin, Ireland. 

Mr. Boldachev has toured and conducted master classes throughout Europe, Brazil and Japan.

www.boldachev.info

Jerfi Aji

Piyano

1976 İstanbul doğumlu Jerfi Aji, lisans eğitimini İTÜ Makina Fakültesi Tekstil Mühendisliği bölümünde, yüksek lisansını Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde tamamladı. Piyanoya 5 yaşında Zeynep Aksoy Eğilmez'den aldığı özel derslerle başlayan Aji, çalışmalarına Hülya Ardıç ile devam etti. İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi'nde (MİAM) piyano çalışmalarını Devlet Sanatçısı Ayşegül Sarıca ile sürdürdü ve yüksek lisans derecesi elde etti. 2006 yılında Johns Hopkins Üniversitesi Peabody Konservatuarı'na kabul edilen Aji, piyano alanında doktora çalışmalarını Marian Hahn ile tamamlayarak 2011 yılında doktora derecesi ile (DMA) mezun oldu. Bu kurumda öğrenciliği sırasında Opera Eşlikçiliği (Korrepetisyon) alanında çalışma bursu kazandı.

Leon Fleisher, Murray Perahia ve Jerome Rose'un ustalık sınıflarında çalan sanatçı, aralarında Thomas Hecht, Dimitry Rachmanov, Angela Cheng ve Ali Darmar'ın da bulunduğu birçok ünlü piyanist ve pedagog ile çalışma fırsatı buldu. 2005 yılında New York'ta düzenlenen "International Keyboard Institute and Festival"e ve Muncie, Indiana'da düzenlenen ARIA Uluslararası Yaz Akademisi'ne katıldı.

Jerfi Aji, yurtiçinde Süreyya Operası, Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi, Akbank Sanat, Borusan Müzik Evi ve Fulya Sanat gibi salonlarda ve ABD'de çeşitli kültür merkezlerinde verdiği solo ve oda müziği konserlerinin yanısıra orkestra eşliğinde ilk konserini 2002 yılında Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası ile vermiştir. Klarinet sanatçısı Evrim Güvemli ve viyolonsel sanatçısı Rahşan Apay ile birlikte kurdukları Trio Kuvars Viyolet'in ve MİAM Modern Müzik Topluluğu'nun bir üyesi olan Aji, James Buswell, Amit Peled, Carol Ou, Ellen Jewett, Michael Berkovsky ve Cihat Aşkın gibi önemli sanatçılar ile birlikte konser vermiştir. 2016 yılında UNESCO Türkiye Daimi Temsilciliği ve ADAP (Association of Artists for Peace) tarafından Paris'te düzenlenen konserde, aralarında Cyprien Katsaris, Hüseyin Sermet ve David Lively'nin de olduğu sekiz piyanistle aynı sahneyi paylaşmıştır.

2011 yılında Peabody Konservatuarı tarafından piyano alanında verilen Frances M. Wentz Turner Anma Ödülü'ne layık görülen sanatçı 2014 yılında Doçent ünvanına hak kazanmıştır. Aji, düzenli olarak verdiği konserlerin yanısıra İTÜ-MİAM'da "20. Yüzyıl Piyano Edebiyatı", "Müzik Teorisine Giriş", "Form Analizi" ve "Oda Müziği" dersleri vermektedir.

www.jerfiaji.com

Wolfgang Kostujak

Klavsen

Wolfgang Kostujak ist in Bremen aufgewachsen. Noch während der Schulzeit absolvierte er Orgel-Studien bei Arvid Gast und KMD Wilfried Langosz. Im Anschluss an Abitur und Zivildienst immatrikulierte er sich an der „Folkwang-Hochschule“, Essen in den Hauptfächern „Musiktheorie“ bei Silvio Foretic und „historische Tasteninstrumente“ bei Ludger Rémy, das er 1993 mit der künstlerischen Reifeprüfung abschloss.
1993 schrieb sich Wolfgang Kostujak am „Sweelinck-Conservatorium“, Amsterdam für das künstlerische Hauptfach „Cembalo“ bei Bob van Asperen ein.
Begleitende Studien im Fach „Basso continuo“ absolvierte er bei Thérèse de Goede. 1996 schloss er diesen Studiengang mit dem Konzertdiplom im Grad eines „Uitvoerend musicus“ ab. Seit 1998 lehrt er innerhalb des Moduls „Alte Musik“ an der „Folkwang-Universität der Künste“ in Essen, zunächst in den Fächern „Cembalo“ und „Generalbasspraxis“, später auch in „Generalbasstheorie“. Seit dem WiSe 2009/10 betreut er dort außerdem eine ständige, zweizügige Vorlesungsreihe zur „historischen Aufführungspraxis“.  Seine Konzerttätigkeit führte ihn über die Grenzen Deutschlands hinaus, so etwa nach Polen, Frankreich,  Estland, Österreich, Italien, in die Niederlande, nach Russland und China, wo er als Solist und als Continuocembalist der Ensembles „Il Desiderio“, Münster und „Nova Stravaganza“ sowie „Musica Antiqua“, Köln tätig gewesen ist. Solistische und kammermusikalische Mitwirkung bei verschiedenen Festivals für alte Musik, so etwa dem „Forum Artium Georgsmarienhütte“ 1998, dem „Festival van Vlaanderen“ 2000, dem „Musikfest Westmünsterland“ 2000 oder auch der „Rassegna Internazionale di Musica, Montecremasco“, Milano 2000 dem „Festival de Artes de Macau 2002“, Macau (China) und dem „Europäischen Musikfest Stuttgart 2005“ Seit 1988 entstehen regelmäßig neue Tonträgeraufnahmen und Einspielungen bei Radio Bremen, dem Mitteldeutschen Rundfunk, dem DeutschlandRadio Berlin und dem Südwestrundfunk sowie dem ZDF und "Arte" an Cembalo und Orgel. 
Seit 2002 arbeitet Wolfgang Kostujak außerdem als freier Sendeautor für mehrere öffentlich-rechtliche Rundfunkanstalten (vor allem für das DeutschlandRadio Kultur, die Deutsche Welle und den Westdeutschen Rundfunk) sowie als Autor verschiedener Magazine (u. a. "Neue Zeitschrift für Musik - Das Magazin für neue Töne", Mainz oder "Concerto - Das Magazin für Alte Musik", Köln) und als Editor für unterschiedliche Musikverlage (u. a. für Henle, Schott und Amadeus). 

Bengi Canatan

Arp

Ankara’da doğdu. 2005 yılında Nilgün Tuzkaya’dan orff dersleri almaya başlayarak müziğe adım attı. 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nı kazanarak Müjgan Aydın‘ın arp öğrencisi oldu. 2008 yılında Fransız besteci ve arpist Benoit Wery‘nin ustalık sınıfına aktif olarak katıldı. 2012 yılında Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası‘nın sınavını kazanarak orkestraya kabul edildi. Aynı yılda Orhun Orhon yönetiminde Türk-Yunan Gençlik Orkestrası ile İzmir’e gitti, Gürer Aykal yönetiminde Ankara Gençlik Senfoni Orkestrası ve Hacettepe Senfoni Orkestrası ile konserler verdi. Aynı yıl İlhan Baran‘ın caz ve modern müzik sınıfına katıldı. 2014 - 2015 yılları arasında Bilkent Senfoni Orkestra’sına bir çok kez konuk sanatçı olarak katıldı ve John Axelrod, Howard Griffiths, Santtu-Matias Rouvali ile konserler verdi. 2015 yılında Berlin Filarmoni Orkestrası’nın arpisti Marie-Pierre Langlamet‘in ustalık sınıfına katıldı. Aynı yıl Uludağ Üniversitesi Gençlik Orkestra’sında da konuk sanatçı olarak yer aldı. Eğitimini halen Finlandiyada sürdürmektedir.

Yannick Rafalimanana

Piyano

French pianist Yannick Rafalimanana has developed an international concert career performing recitals and chamber music concerts regularly throughout Europe, the United States, South America, Africa, Asia and the Middle East. Winning the first prize in the 2012 Tufts/New England Conservatory Soloist Competition, he made his US debut in Symphony Hall in Boston, playing Schumann Concerto with the Boston Pops Orchestra under the baton of Keith Lockhart. He recently performed at the Berliner Philarmonie, in Shanghai Symphony Orchestra Chamber Hall, in the Konzerthaus in Vienna, the Kennedy Center in Washington, live on Boston’s radio station WBGH, in Jordan Hall with the Borromeo String Quartet, in Boston with violists Kim Kashkashian and Thomas Reibl, in Poland with violinists Andreas Reiner, Arnold Steinhardt and in Shelter Island (NY) sharing the stage with Itzhak Perlman. He also made his Brazil recital debut performing at the Mube Museum and his Israel debut performing at the Jerusalem Music Center.Mr. Rafalimanana has won numerous awards and prizes in several competitions, including the Borromeo Quartet Guest Artist Award, the Bruxelles J-Musiciens Competition, the Brest Piano Competition, and the International Ravel Academy's Rotary-Lions Competition.As a soloist, he has performed regularly with the Orchestre CNR de Lille, Orchestre Impromptu, and the Ensemble Parisien. He recently founded and conducted the LFO - a chamber orchestra based out of Boston, involving NEC students, with whom he has also played as a soloist. Mr. Rafalimanana also performs frequently with the Trio La Plata, a group formed in Paris in 2006. An advocate of new music, he has great experience as a collaborative pianist with orchestras, and it has led him to work under the batons of Peter Eotvos, Jean Deroyer, Thomoty Brock, Zolt Nagy and John Heiss and perform in such venues as La Cite de la Musique and Radio France in Paris, Jordan Hall and Harvard Music Association in Boston and at the “Poisson Rouge” in New York. He also works often with the Ensemble Le Balcon under Maxime Pascal in Paris.

Mr. Rafalimanana has participated in numerous summer festivals; among them are the Perlman Music Program, the Greatlakes Chamber Music Festival, the Brussels Chamber Music Festival, Krzyzowa Music Festival. He has collaborated with some of most well known musicians, such as Itzhak Perlman, Donald Weilerstein, Joseph Kalichstein, Kim Kashkashian, Gary Hoffman, Paul Katz, Narek Hakhnazaryan , Roger Tapping, Julian Arp, Frank Stadler, and Andrej Bielow.

Born in Lille, France, Mr. Rafalimanana began his musical studies at the Conservatory of Lille under the tutelage of Alain Raes. He later graduated with first prizes in both Piano Performance, and Chamber Music and Collaborative Piano Performance, from the 'Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris'. Among his teachers are Bruno Rigutto, Michael Levinas and Jean-Claude Pennetier. His chamber music and collaborative piano coaches include Francois Salque, Michel Moraguais, David Walter and Jean Koerner. Mr. Rafalimanana graduated from the New England Conservatory with a Graduate Diploma in Piano Performance and a Master of Music in Chamber Music under Vivian Weilerstein. 

Trio Ba

Trio Ba

Les essences

Les essences

Diğerleri

Dieğleri