• Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

YENİLİKÇİ BEETHOVEN

Program 1

YENİLİKÇİ BEETHOVEN

18 Aralıkt 2019 Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall, 19:30

20 Aralık 2019 Kapadokya Universitesi Sanat Merkezi, Uçhisar, Nevşehir. 20:30

Beethoven erken dönem eserlerinden son bestelerine kadar, geleneğin sınırlarının ötesini gören ve müzikte stil, yapı, armoni ve ifadeye yeni yönler çizmeyi amaçlayan durdurulamaz bir güdüye sahipti. Opus 1 dizisinin en cesur ve gözü pek eseri olan Do Minör Üçlü’de, Beethoven’ın ani sürprizlere ve gizemli bitirişlere olan sevgisi açıkça görülür. Güçlü ve enerjik 5.Viyolonsel Sonatı ise piyano ve yaylılar için yazdığı son eseri olmasının yanı sıra Beethoven’ın son eserlerindeki son derece yoğun füg yazısına da sahiptir. Bu eseri bestelediği sıralarda işitme yetisini tamamen kaybetmiş olan Beethoven’ın besteleme süreci artık tamamen hayal gücüne dayanıyordu. Yaşamının son yıllarında yerde otururken, bacaklarını çıkartıp yere koyduğu piyanosunu dövercesine çalarak, müziğin titreşimlerini hissetmeye çalışan yürek parçalayıcı bir Beethoven tasviri de vardır. Ustalığın iç görüye bu şekilde hizmet etmesi insanlık tarihinde oldukça olağandışıdır. Beethoven’ın çalkantılı orta döneminden uzaklaşan Op.96 Keman Sonatı ise düşünceliliği ve uysallığı ile bizi bestecinin içtenlikle ifade ettiği umuda, kabullenişe ve kendini aşabilmeye doğru yaklaştırır.

 

Do minor Piyanolu Üçlü, Op.1 No. 3    (1795)

Allegro con brio

Andante cantabile con 5 variazioni

Minuet/Trio

Finale-Prestissimo

 

Viyolonsel Sonatı No.5, Op.102 No.2    (1815)

Allegro con brio

Adagio con molto sentimento d'affetto

Allegro

 

ARA

 

Keman Sonatı No.10, Op.96     (1812)

Allegro moderato

Adagio espressivo

Scherzo; Allegro - Trio

Poco Allegretto

 

 

Ellen Jewett, keman

Gökhan Bağcı, viyolonsel

Başar Can Kıvrak, piyano

Biletler sadece konser saatinden 1:30 saat önce KUN Uçhisar Sanat Yerleşkesi kapısından temin edilebilir. Tam 50TL, öğrenci 15TL. Reservasyon ve yer ayırtma şansı yoktur.

Ellen Jewett, keman

 

Kemancı Ellen Jewett, Avrupa, Afrika, Yeni Zellanda, Kanada ve ABD’nin Carnegie Hall, Alice Tully Hall, ve Kennedy Center gibi ünlü salonlarında hem solo resitaller, hem de Ensemble X, Taliesin Trio, American Chamber Players, New York Chamber Soloists and the New York Chamber Ensemble ve Mark Morris Dance Company gruplarla birlikte konserler vermiştir. 11 yıl boyunca bol ödüllü bir dörtlü olan Audubon Quartetin üyesi olan Jewett bu grupla birlikte 150 den fazla konser vermiştir. New York Times gazetesi tarafından ‘çarpıcı güzellikte ve ışıltılı bir sound’u var’ şeklinde övülen dörtlü 37 yıl boyunca ABD ve dünyanın dört bir tarafında konserler yapmış ve her sene Chautauqua Institute’da yoğunlaştırılmış yaylı sazlar seminerleri düzenlemiş ve 2011 yazında son jübile konserlerini yapmışlardır. Jewet’in diğer oda müziği birliktelikleri Yo Yo Ma, Maxim Vengerov, James Buswell, Colin Carr, İdil Biret, Ruşen Güneş ve Johannes Moser ile yaptıkları konserleri de kapsar. Ateşli bir Çağdaş müzik performanscısı olan Jewett, bir çok eserin dünya premierlerini çalmış ve Phillip Glass, Sir Michael Tippett, Leon Kirchener, John Harbison, Steven Mackey, Steven Stuckey, ve Joan Tower gibi besteciler ile yakın çalışmalarda bulunmuştur. Ayrıca Continuum, Sequiter and Ensemble X  gibi NY merkezli önemli Çağdaş Müzik toplulukları ile de çalışmalar yapmış ve performanslar sergilemiştir. Müzikte lisans derecesini Indiana Üniversitesinden ve master dercesini de State University of New York, Stony Brookdan almıştır. Başlıca hocaları arasında Joyce Robbins, James Buswell ve Josef Gingold sayılabilir. Julliard, Tokyo ve Budapest Quartetlerin üyeleri ile yoğun çalışmalar yapmış, ve Leonard Bernstein ve Seiji Ozawa gibi şeflerin yönetiminde çalma şerefine ermiştir. Jewett Borusan Filarmoni, Bilkent Senfoni ve İstanbul Devlet Senfoni orkestralarının konuk konsermeisterlığını da yapmıştır. Son yıllarda Klasik Keyifler’in  ki bir Oda Müziği Festivali ve atölyeleri projesidir, sanat direktörlüğünü yapmaktadır. McGill Ünv, SUNY Stony Brook Ünv, Ithaca College, Ankara Ünv, gibi Üniversitelerin konservatuar kadrolarında profesörlük yapmıştır. Centaur, Chandos, Albany ve Newport Classics gibi şirketlerce yayınlanmış kayıtları vardır. Kendisinin Türk bestecilerin eserlerindenSaygun Partita’nın ilk kaydı dahil, oluşan solo keman CD’si Naxos etiketi ile 2019 yılında  yayınlanmıştır.

www.ellenjewett.com

Gökhan Bağcı, çello

 

1990 yılında Antalya’da doğdu. İlk müzik eğitimini Muzaffer Ayhan ve Cansu Olgun'dan aldı. Akademik viyolonsel çalışmalarını Veronika Yeliz Efe, Prof.Engin Sansa, Arthur Rahmatulla, Prof. Ozan Tunca ve Prof. Peter Bruns ile tamamlayan Bağcı, Balazs Mate, Ruth Phillips, Mauro Valli, Markku Luolajan-Mikkola, Stephan Forck, Johannes Moser, Jean-Guihen Queyras, Wolfgang Boettcher, Benyamin Sönmez, Çağ Erçağ'ın viyolonsel ustalık sınıflarına katılarak eğitimine devam etti.

 

Türkiye'de ve Avrupa'da konserler gercekleştiren Bağcı, 2012 yılında Hezarfen Ensemble’a davet edilerek oda müziği kariyerine başladı. Hollanda, Fransa, Almanya, İtalya'da ki konserlerde Türk bestecilerinin yeni müzik eserlerini icra etti. Aynı zamanda genç kuşak besteci eserlerinin ilk kayıtlarını ve ilk seslendirmelerini gerçekleştirerek katkıda bulundu.

Amerikalı besteci Micheal Ellison'ın “Mevlana, Say I am” adlı çağdaş oda opera cd kaydını Hezarfen Ensemble ile gerçekleştirdi ve Rotterdam Operadagen'da dünya prömiyeri yaptı. Berlin'in en önemli yeni müzik festivali olan Marz Musik Festivali konseri 'Live in Berlin' etiketi ile canlı konser kaydı olarak yayınlandı. 

 

Berlin Konzerthaus, Berlin Philharmonic Kammermusiksaal,  Amsterdam Concertgebouw, Roma Santa Cecilia Hall, Hong Kong Art Center, İstanbul Aya İrini, Kölner Philharmonic Hall, Paris Theatre des Champs-Elysees konser salonlarında orkestra ve oda müziği konserleri gerçekleştirdi.

 

Ellen Jewett, Mısırlı Ahmet, Nina Janssen, Tatjana Masurenko, Sarah Chang ile oda müziği konserleri gerçekleştiren Bağcı, Trio Ba grubu ile L.van Beethoven'ın yazmış olduğu bütün piyano üçlülerini serin halinde Ankara/Türkiye'de ilk kez seslendirmiştir.

 

2016 yılından bu yana BEGOA Ensemble'ın "G" harfini temsil etmektedir. Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası viyolonsel grubu asil üyesi ve Gedik Filarmoni Orkestrası viyolonsel grup şefi olarak sezon konserlerine katılmaktadır. Bağcı aynı zamanda Gedik Filarmoni Orkestrasının orkestra müdürlüğünün yanında Klasik Keyifler Uluslararası Kapadokya Müzik Festivali, Şirince Müzik Köyü'nün sanat yönetmenliğini yapmaktadır.

Başar Can Kıvrak, piyano

2008'de girdiği Moskova Çaykovski Devlet Konservatuvarı’nı, 2012 Mayıs ayında Eliso Virsaladze’nin sınıfında, en yüksek derece olan kırmızı diplomayla bitiren Başar Can Kıvrak, eğitim hayatı boyunca çeşitli ulusal ve uluslararası yarışmalarda ödüller kazandı. Kıvrak, orta öğrenimini Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi’nde tamamladı. On yaşından itibaren iki yıl Ozan Bilen,bir yıl Emre Şen ve arkasından Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık Lisesi’nde Namık Sultanov’la çalıştı. Daha sonra Gülnara Aziz’in sınıfına geçmiş olan Kıvrak, 2004 yılında girdiği Bilkent Üniversitesi MSSF Piyano Bölümü’nü Gülnara Aziz’le çalışarak 2008 yılında “yüksek şeref” derecesiyle bitirdi. 2002 Ekim ayında İstanbul’da düzenlenen 1. Uluslararası Ferdi Statzer Piyano Yarışmasında Üçüncülük Ödülü, 2004 Aralık ayında “Yamaha Bursu” ve 2005 Nisan ayında Sofya’da düzenlenen 2. Uluslararası Genç Virtüözler Piyano Yarışmasında "Grand Prix" (Büyük Ödül) kazandı. TRT Ankara Radyosu için bir çok kayıt yapmış olan Başar Can Kıvrak, bir çok farklı orkestra ile solist olarak konserler verdi. Antalya Uluslararası Piyano Festivali, Lefkoşa Uluslararası Piyano Festivali, Ankara Uluslararası Müzik Festivali, Gümüşlük Uluslararası Müzik Festivali, İzmir Uluslararası Yeni Müzik Günleri, İksev Uluslararası İzmir Festivali’nde konserler vermis olan sanatçı. 2016-2017 Konser Sezonu’nda TrioBa ile L.v Beethoven’ın Piyanolu Üçlü için tüm yapıtlarını seslendirerek ülkemizde bir ilke imza attı. 2018 yılında Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası eşliğinde şef Raoul Grüneis ve piyanist Cem Babacan ile beraber Max Bruch’un İki Piyano ve Orkestra için Konçerto’sunun Türkiye prömyerini, İzmir Festival Orkestrası ve Can Okan’la beraber İzmir Festivali kapsamında Bogatay Köprülü’nün Piyano Konçertosu’nun Dünya prömyerini gerçekleştirdi. 2019 yılında viyola sanatçısı Pınar Dinçer’le beraber kurmuş olduğu Duo Yin-Yang, başta İzmir AASSM ve İstanbul Süreyya Operası’nda olmak üzere birçok konser gerçekleştirdi. 2019 yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndan Gökhan Aybulus danışmanlığında “Sanatta Yeterlik” derecesini almış olan Kıvrak, ülkemizin seçkin oda müziği topluluklarından Begoa Ensemble’ın üyesi olmanın yanısıra Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü kadrosunda ders vermektedir.