• Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

VİRTÜÖZ BEETHOVEN

Program 6

VİRTÜÖZ BEETHOVEN

28 Ekim 2020 Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall, 19:30

30 Ekim 2020 Kapadokya Universitesi Sanat merkezi, Uçhisar, Nevşehir. 20:30

Beethoven 1792’de Viyana’ya taşındığında modern piyanonun ilk virtüözlerinden biriydi. Aslında piyano ve Beethoven beraber büyüdüler; klavsen piyanoforteye evrilirken, diğer enstrümanların ses kapasiteleri de neredeyse ikiye katlandı. Beethoven dinleyicilerini sadece piyanodaki teknik rahatlığıyla değil, müzik yapmasındaki ifade zenginliği ile de büyülüyordu. Czerny onun çalışı için “Hızda kimse onunla yarışamaz” demişti ama onun şarkı söyler gibi çalışı ile renk ve müzikal fikirlerdeki çeşitliliği de dinleyicilerini derinden etkileniyordu. Enstrüman müziğindeki radikal değişim sadece piyano için geçerli değildi. Beethoven bu erken dönem viyolonsel sonatının ilk seslendirilişini Fransız virtüöz Duport ile yapmıştır. Bu sonat ilk basımında viyolonsel eşlikli piyano sonatı olarak isimlendirilmiş olsa da, viyolonsel partisi hiç de ikincil bir parti gibi değildir.  Hatta stil olarak daha çok konçertoyu andırır. Yayımlanmış ilk üçlüsünde, icrası büyük hakimiyet isteyen üç ayrı partiyi Beethoven bir örgü gibi dokumuştur. Programdaki bu parlak keman sonatı ise Fransız konservatuarının kurucularından Kreutzer’e adanmış olmasına rağmen Kreutzer bu sonatı çok zor bularak çalmamıştır. Beethoven, sonatın ilk seslendirilişini siyahi virtüöz Bridgewater ile yapmış ama sonradan bu müzisyenin iddiasına göre Beethoven bir kız meselesi yüzünden sonatını kendisine adamaktan vaz geçmiştir.

 

 

Viyolonsel Sonatı No.2, Op.5 No.2   (1796)

Adagio sostenuto ed espressivo

Allegro molto più tosto presto

Rondo. Allegro

 

Mi bemol Majör Piyanolu Üçlü, Op.1 No.1 (1795)

Allegro

Adagio cantabile

Scherzo- Trio

Finale; Presto

 

ARA

 

Keman Sonatı No.9, Op.47 “Kreutzer” (1804)

Adagio sostenuto - Presto

Andante con variazioni

Finale. Presto

 

Özcan Ulucan, keman

Indira Rahmatulla, viyolonsel

Çağdaş Özkan, piyano

Özcan Ulucan, keman

Bulgaristan'ın Şumen şehrinde doğan Özcan Ulucan, ailesinin sanat sevgisi etkisiyle, altı yaşında keman ve solfej dersleri alarak müzik eğitimine başladı.

Şumen'de Zdravka ve Veselin Spirov ile başladığı keman çalışmalarına, daha sonra Varna Müzik Okulu, Mimar Sinan Üniversitesi Konservatuvarı, Türk Eğitim Vakfı bursu ve Eczacıbaşı bursuyla Londra Guildhall School of Music ve sonrasında Almanya Hochschule für Musik-Saar okulunda devam eden sanatçı, sırasıyla Yfrah Neaman, Takacs Quartet, Viktor Pikaizen, Joshua Epstein, Eduard Brunner ile solistlik ve oda muziği eğitimi aldı.

2000- 2004 yılları arasında Hochschule für Musik-Saar'da Maxim Vengerov ile Keman ve Viyola çalışarak buradan "Solistik Diploma" ile mezun oldu.

Maxim Vengerov, Mstislav Rostropovic, Cristian Poltera, Marta Gulyas, Isabelle van Keulen ile; ayrıca kızkardeşleri piyanist Birsen Ulucan ve kemancı Ayşen Ulucan ile dünyanın önemli salonları ve orkestraları ile konserler verdi.

Sanatçının Lila Müzik etiketiyle çeşitli albüm kayıtları bulunmaktadır.

Özcan Ulucan, Yeni Müzik Topluluğu Hezarfen Ensemble'ın aktif üyesidir.

Solistik ve Oda Müziği kariyerinin yanısıra, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda öğretim üyesi olarak eğitim vermektedir.

İndira Rahmatulla, çello

İndira Rahmatulla Taşkent Özbekistan’da doğdu. İlk viyolonsel eğitimine beş yaşında iken, ikisi de viyolonselci olan annesi ve babası ile başladı. Orta okul ve Liseyi Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde okuduktan sonra eğitimine tam burslu University of Houston’da Vagram Saradjian ile devam etti. Sonrasinda Üniversite eğitimini Los Angeles’ta bulunan The Colburn School Consevatory of Music’te Ronald Leonard ile tamamladı.

Indira Yüksek Lisans ve Solist Diploma (Doçentlik) eğitimini Freiburg’ta Prof. Jean-Guihen Queyras ile tamamlamıştır. Aynı zamanda Trio Areti`nin kurucularından biri olarak, trio ile Madrid’te bulunan Instituto Internacional de Musica de Camara’da Ralf Gothoni ve Eldar Nebolsin ile oda müziği diplomasını yapmış olup Villa Musica Rheinland-Pfalz Vakfinin bursiyeri olmuştur.

İndira bir çok Uluslararası Yarışmalarda dereceler kazanmiş, festivallere katılmıştır.
Aynı zamanda Menahem Pressler, Tabea Zimmerman, Paul Coletti, Kenedy Moretti, Ferenc Rados ve Sergio Azzolini gibi meşhur müzisyenlerle oda müziği çalışmıştır.

Indira profesyonel orkestra deneyimini Thomas Hengelbrock’un baş şefliğini üstlendiği Balthasar-Neumann Ensemble ile Barok, SWR Sinfonieorchester Baden-Baden und Freiburg ́ta da Modern müzik stilinde almıştır. Indira 2015’ten beri Isviçre’de bulunan Orchestre de Chambre de Lausanne (OCL) elemanıdır.

Çağdaş Özkan, piyano


Andante dergisi tarafından “...en duyarlı duo piyanisti”  olarak tanımlanan Çağdaş Özkan, gerek vokal gerekse enstrümental eşlik alanında geniş bir repertuara ve tecrübeye sahiptir. Bu alanda ABD’nin en prestijli müzik okullarından biri olan The Juilliard School’daki Yüksek Lisans derecesini 2012 yılında tamamlayan Çağdaş Özkan, yine bu okuldaki eğitimi için “Borusan Müzik Bursu” ve American Turkish Society’nin sağladığı  Bursu almaya hak kazandı. ABD’deki eğitimi boyunca oda müziği, duo ve orkestra piyanisti olarak içlerinde Carnegie Hall ve Alice Tully Hall gibi konser salonlarının da bulunduğu birçok salonda konserler verdi. The Juilliard School’da Naoko Tanaka (keman), Ron Copes (keman), Darrett Adkins (viyolonsel) Robert Jr. White (şan) gibi önemli hocalarla ve öğrencileriyle yakinen çalışma ve konserler verme fırsatını buldu.
 Ayrıca Tom Grubb ile Fransızca diksiyon ve vokal repertuar, JJ. Penna ile Almanca diksiyon ve vokal repertuar, Corradina Caporello ile ise İtalyanca diksiyon çalışmış ve bu repertuarda önemli derecede tecrübe sahibi olmuştur.
Çağdaş Özkan 2010 yılında Aspen Müzik Festivali ve 2011 yılında Music Academy of the West gibi önemli yaz festivallerine katılarak ABD’nin ve dünyanın farklı yerlerinden gelen birçok müzisyenle ilişkiler kurdu. 2009 yılında Beethoven’in dördüncü piyano konçertosunu seslendirdi. 
Müzik ile çok erken yaşta akordeon ile tanışan Çağdaş Özkan, hâlâ bu tutkusunu sürdürmekte ve bu alanda kendi düzenlemeleri dahil birçok popüler ve halk müziği parçalarını repertuarında bulundurmaktadır.
Çağdaş Özkan halen Bursa Uludağ Üniversitesi ve Eskişehir Anadolu Ünversitesi Devlet Konservatuarları bünyesinde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.